מכרזים

המשרד הוא בין המובילים בישראל בתחום החוזים והמכרזים ואף זכה במכרזים יוקרתיים ביותר לייעוץ משפטי בתחום זה בין היתר במשרד ראש הממשלה, ברשות שדות התעופה, בחברת נתיבי ישראל (מע"צ) וברשות מקרקעי ישראל (המינהל). הפעילות כוללת ליווי ועדת המכרזים וצוות הפרוייקט בכל שלבי המכרז מתכנון מקדמי ועד להגנה בבית המשפט על החלטות ועדת המכרזים. כתיבה, ליווי ועריכה של כל המסמכים המשפטיים הכרוכים בהליכי המכרז ביחד עם ייעוץ משפטי שוטף בזמן אמת של כל צעד ושלב בחיי המכרז.
במסגרת זו ערך משרדנו מאות מכרזים במגוון רחב של תחומים כולל נשיאה באחריות המלאה על הכנת כל מסמכי המכרז, ניהול התכתבות עם מתמודדים, בדיקת ההיבטים המשפטיים הכרוכים בתהליך המכרז ובעת הצורך מתן חוות דעת לביסוס החלטות שהתקבלו במהלך התהליך והבחירה בזוכה במכרז והכול בזמן אמת.
בכל רגע נתון, ישנן כמה צוותים במשרד המובילים כל אחד מהם במקביל, לפחות מכרז אחד עבור לקוחות המשרד.
למשרד גם ניסיון והצלחה בהתמודדות עם עתירות מנהליות המוגשות נגד החלטות ועדת המכרזים בבתי המשפט הרלבנטיים. המשרד ניהל גם מספר רב של הליכים משפטיים בעתירות מנהליות שהוגשו נגד רשויות מוניציפליות המיוצגות במשרדנו.
במשרד ניסיון מיוחד בהובלת מכרזים ייחודיים תוך שילוב כוחות ומוחות של ראשי כמה מחלקות בעת הצורך. כך לדוגמא בליווי חברת אחוזות החוף לאחר שחבר המנהלים קיבל החלטה להוביל מהפכה כלכלית שתביא גם שיפור בשירות לאזרח. על צוות המשרד הוטל לערוך כמה וכמה מכרזים בתחומים שונים בתחומי המסחר והפרסום הרבה מעבר למודל המכרזים השוטף של החברה העוסקים במכרזי הפעלת חניונים על ידי צד שלישי. כך גם הוביל המשרד את סבבי הגיוס המורכבים בהיקף של למעלה ממאות מליוני ש"ח עבור רשות שדות התעופה לצורך מימון הקמת פרוייקט נתב"ג 2000 - טרמינל 3. האחד במודל ייחודי של השענות על כספי ערבויות ומכרז נוסף כמה שנים לאחר מכן במודל של מכרז בינלאומי למממנים פוטנציאליים ועוד.

צוות המשרד בתחום המכרזים כולל בין היתר את עורכי הדין הבאים:
  • ראש המשרד: עו"ד משה נסים, כיהן 37 שנים כחבר הכנסת, במשך 15 שנים היה חבר בממשלות ישראל כסגן ראש הממשלה, שר האוצר, שר המשפטים ושר התעשיה והמסחר. מר נסים הוא בעל וותק וניסיון של עשרות שנים בעשייה משפטית וציבורית. הוא זוכה להערכה מקצועית גבוהה ביותר בבתי-המשפט ובמסדרונות השלטון וידוע כאמן הניסוח וכאמן המשא ומתן. עיקר עיסוקו בעשרות שנותיו כעו"ד הוא בתחום המשפט המסחרי-עסקי, מקרקעין, משפט מינהלי-חוקתי, הובלת עסקאות ועוד. מעורבותו ניכרת בכל תחומי הפעילות של המשרד, דלתו תמיד פתוחה ולקוחות המשרד רואים עצמם חופשיים לבקש את שירותיו ולהיוועץ בו בכל תחום...
  • ראש צוות המכרזים: עו"ד מוטי רינקוב, מוסמך למינהל עסקים (במימון ובנקאות), מוסמך למשפטים ובוגר כלכלה. מתמחה בעיקר בייצוג גופים סטטוטוריים, משרדי ממשלה וחברות ממשלתיות. בעל רקורד מרשים של הובלת פרוייקטים בהיקפים גדולים כולל עריכת מכרזי הפרוייקט ובעל ניסיון רב שנים והצלחות רבות בתחומי הליטיגציה והמכרזים. בתחום המכרזים רכש ניסיון רב בכל שרשרת הפעילות האורכית והרוחבית בתחום החל משלב כתיבת מסמכי המכרזים, ליווי ועדת המכרזים לכל אורך חיי המכרז, הגנה על החלטות הועדה כולל בסכסוכים בערכאות וכעת בהובלת צוותי העבודה ובמתן מענה מקצועי ללקוחות המשרד בתחום זה. ניסיון ארוך שנים זה נרכש בין היתר בשירות: חברת אחוזות החוף, רשות שדות התעופה, קבוצת מהדרין ומשרד ראש הממשלה. בימים אלה נערך הצוות בראשותו של עו"ד רינקוב להעמדת השירות לחברת נתיבי ישראל (מע"צ לשעבר) לנוכח הזכייה של המשרד במכרז למתן השירות המשפטי בתחום המכרזים וההגנה בבית המשפט על החלטות החברה בתחום זה.
  • עו"ד מוטי ריבקינד, מנהל מחלקת חוזים ומכרזים. בוגר לימודי חשבונאות ומשפטים באוניברסיטת ת"א. החל לפני 15 שנים את עבודתו במשרד עורכי הדין פישר, בכר, חן, וול, אוריון בו רכש ניסיון רב בעבודה משפטית מגוונת. עיקר פועלו בעריכת חוזים ומכרזים בהתאם להוראות חוק חובת מכרזים והובלת צוותי עבודה בתחומים אלה. יצויין כי בכל רגע נתון עורך עו"ד ריבקינד מספר מכרזים במקביל עבור לקוחות המשרד ביחד עם צוותי עורכי הדין של המשרד לתחום המכרזים. ניסיונו רב השנים בהתמודדות עם מגוון סוגי מכרזים וההתאמות הנדרשות לכל רשות ממלכתית, בהתאם להנחיות הנדרשות ממנה, מביאים לתוצאה של עבודה יעילה במסגרת זמן קצרה וביחסי עלות תועלת יוצאי דופן לטובת הלקוח.
  • עו"ד עופר דרורי, משפטן בעל שיעור קומה ומומחה בליטיגציה מסחרית מורכבת, פתרון סכסוכים, תובענות ייצוגיות, סכסוכים בתחום דיני המכרזים, בג"צ ועתירות מינהליות. לפני הצטרפותו למשרד עסק כעורך דין בכיר במחלקת הליטיגציה של משרד קנטור, אלחנני, טל. לפני כן שימש משך 5 שנים העוזר המשפטי הראשי לנשיא ביהמ"ש המחוזי אורי גורן. עו"ד עופר דרורי מהווה חלק חשוב ביותר בצוות המכרזים של המשרד באשר הוא מלווה את פעילותם של עורכי המכרזים כדי לפתור שאלות וטענות בזמן אמת ולחסוך התדיינות מיותרת בהמשך הדרך, והוא גם מוביל את ייצוג בעל המכרז מקום שבו נתקפות החלטות ועדת המכרזים.
  • בצוות עורכי דין נוספים בעלי ניסיון בעריכת עשרות מכרזים שוטפים ביעילות רבה.
  מכרזים
ליטיגציה אזרחית
ליטיגציה מינהלית ובג"צ
התחדשות עירונית פינוי-בינוי תמ"א 38 מיסוי מקרקעין ועסקאות נדל"ן
תשתיות - ליווי פרויקטים
התמחות בחברות ממשלתיות וגופים סטטוטוריים
חוזים
דיני חברות
משפט מוניציפלי
גבייה והוצאה לפועל
תובענות ייצוגיות
עסקאות בינלאומיות וטכנולוגיה
מימון
מלכ"ר- עמותות
צוואות - ניהול עזבונות - הקדשות - נאמנויות
השקעות וייצוג משקיעים
איכות הסביבה, חקלאות ומים
ייעוץ משפטי שוטף וחוות דעת
בוררויות וגישורים